بسيجييان پايگاه ابوذر بندرامام خمینی

قالب 
وبلاگ
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بسيجييان بايكاه بسيج ابوذر بندرامام (ره) و آدرس b-abozar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لوگو همسنگران
طلوع«فجر» برفراز تل‌آويو
 
يک منبع نظامي صهيونيست در اين رابطه گفت: «ما اعتقاد داريم که جهاد اسلامي مقدار قابل توجهي از موشك فجر را در اختيار دارد كه قطعا بيشتر از آني است که در اختيار حماس است».

دوران شليک و فرار! 

پایگاه خبری انصارحزب الله:با آنکه توليد انبوه خانواده القسام در نوار غزه ادامه دارد به نظر مي‌رسد ديگر دوران شليك اين نوع موشکهاي سبك از فضاهايي مثل حياط خانه‌ها، کوچه‌ها، ساختمانهاي ويرانه در غزه به پايان رسيده باشد. 

زماني نه چندان دور ترجيحا سايت‌هاي جوخه‌هاي آتش موشك در شمال نوار غزه (مناطقي اطراف بيت لاهيا و بيت حانون) در جايي كنار جاده‌ها مستقر مي‌شدند تا هم نزديک مراکز مهم جمعيتي در غرب صحراي «نگب»، باشند و هم ضمن دسترسي نزديک به «سدروت» و «اشكلون» بتوانند بلافاصله بعد از شليك هرچه سريع‌تر محل را ترك كنند. 

پيش به سوي بازدارندگي 

اما شواهد حاكي است سازمان‌هاي مقاومت به دنبال تغيير اين وضعيت هستند. اين تلاشي مضاعف و به غير از توسعه توليد مستقل صنعت توليد راکت‌ها بعد از جنگ ۲۲ روزه است. تلاش براي توسعه مدل‌هاي منحصر بفرد بومي، دنباله‌اي از پروژه ساخت موشک مستقل در ماه مه سال ۲۰۰۱ است كه انگيزه آن به غير از پشت سر گذاشتن محدوديت‌هاي ايجاد شده امنيتي از سوي صهيونيست‌ها براي اجراي عملياتهاي شهادت‌طلبانه، دستيابي به توازن بازدارندگي مانندحزب‌الله بود. چراكه اين مسئله به عنوان يکي از علل اصلي عقب‌نشيني يک جانبه ارتش اسرائيل از منطقه جنوب لبنان (مه ۲۰۰۰) قابل ارزيابي بود. 

فجر و جهاد اسلامي 

در حالي كه صهيونيست‌ها مي‌گويند زرادخانه موشکي حزب‌الله از موشک‌هاي ارائه شده توسط سوريه و ايران تشکيل شده است. اين روزها قاچاق موشک به غزه نيز آنها را كلافه كرده است.


پيش از اين منابع صهيونيستي مرتبا هشدار مي‌دادند، موشک‌هايي که مشابه آن توسط ايران و سوريه به حزب‌الله ارائه شده، از جمله گراد وارد غزه شده است. البته شاهد آنها اصابت گرادها به اشکلون در شعاع ۲۰ كيلومتري غزه بود. 

گرادها در حالي در اشکلون فرود مي‌آمدند که صهيونيست‌ها در مواردي اصابت موشکهاي ۱۲۲ ميليمتري WS-۱ WeiShi” که در اصل توسط شرکت سيچوان صنعت هوافضاي چين توليد مي‌شود را در عمق ۴۰ کيلومتري خاک خود و قدرت انفجار ناشي از سر جنگي ۲۲ کيلوگرمي آن را تجربه کرده بودند. اين در حالي است که بنا بر اخبار منتشر شده از سوي صهيونيست‌ها، اين موشک توسط ايران مونتاژ و به دست گروه‌هاي مقاومت رسانيده شده است. 
اما هفتم آذر ماه (۲۸ نوامبر ۲۰۱۱) پايگاه«اينتلي جنس وار» به نقل از ارتش اسرائيل درباره ورود به مرحله‌اي جديد هشدار داد و اعلام كرد كه بررسي‌هاي اين نهاد حكايت از اين دارد كه ايران توسط جنبش جهاد اسلامي، موشک فجر ۳ و۵ را كه داراي برد وسيعي از ۴۳ کيلومتر و ۷۵ کيلومتر است را وارد غزه كرده است. 

يک منبع نظامي صهيونيست در اين رابطه گفت: «ما اعتقاد داريم که جهاد اسلامي مقدار قابل توجهي از موشك فجر را در اختيار دارد كه قطعا بيشتر از آني است که در اختيار حماس است». اين منبع خبري ادامه مي‌دهد جهاد اسلامي فجر را براي اولين بار در سال ۲۰۱۰ به دست آورده است. 

آنها مي‌خواهند ديامونا را بزنند! 

گرچه تا کنون، اسرائيل هنوز شليك فجر از نوار غزه را مشاهده نكرده است. اما با نگراني از ارزيابي خود اعلام كرده كه حماس و جهاد با فجر-۳ دامنه برد موشك‌‌هاي خود را بين ۴۳ تا ۶۰ کيلومتر افزايش خواهند داد كه براي حمله به نيروگاه هسته‌اي اسرائيل در ديمونا كفايت خواهد كرد و اين به مفهوم ورود حملات مقاومت به دايره قرمز امنيتي اسرائيل است. 

به حماس پيغام داديم به جهاد بگويد از ايران موشك نگيريد 

اين منبع ادامه مي‌دهد که بررسي‌هاي نظامي‌شان نشان مي‌دهند که ايران براي اطمينان از تشديد حملات منطقه‌اي که شامل حملات موشکي به اسرائيل از نوار غزه است، در حال همکاري نزديک با جهاد اسلامي است، و در اين راستا ارتش اسرائيل نيز چند هشدار براي «حماس» فرستاده تا آنها را وادار به توقف «جهاد اسلامي» قبل از ايجاد جرقه دور ديگري از مبارزات با دولت يهودي كنند. اين در حالي است كه اطلاعات منابع صهيونيستي حكايت از دريافت فجر ۵ توسط جهاد اسلامي نيز دارد که احتمال استقبال آنان از اين موشک با بردي معادل ۷۵ الي ۸۰ كيلومتر در تل‌آويو را ميسر مي‌سازد.


اين درحالي است که منابع اطلاعاتي اسرائيل بدون ارائه براورد دقيق از تعداد موشکهاي موجود که در اختيار جهاد اسلامي قرار گرفته است، از دپوي انبوه فجر۳ و۵ توسط اين گروه در غزه خبر مي‌دهند.
 
۹۰ كيلو سرجنگي و سه كلاهك 

موشك چند كلاهكه فجر ۳ ايران يك موشك پيشرفته بالستيك است كه به صورت بومي و با سوخت مايع گسترش داده شده است و با توجه به چند كلاهكه بودن از قدرت تخريب بالا در حجم وسيعي برخوردار است. 

طبق برخي اطلاعات، فجر ۳ از كلاهكي ۳ بخشي ساخته شده است که در مجموع سرجنگي ۹۰ کيلويي آن را تشکيل مي‌دهند و از لانچرهاي ۱۲تايي شليک مي‌شوند. 

اين ويژگي به همراه سرجنگي ترکش شونده آن با هزاران ساچمه ريز و درشت باعث مي‌شود تا يک گروه ۴ تا ۸ تايي از اين راکتها بتوانند به راحتي يک پايگاه نظامي کوچک را به نابودي بکشانند و يا با اجراي آتش بر روي يک ستون موتوريزه متوسط حدود ۷۰ درصد يا بيشتر از آن را نابود نمايند. توليد اين راکت در مارس سال ۱۹۹۰ توسط صنايع شهيد باقري آغاز شده و توليد انبوه آن در تاريخ ۶ نوامبر ۱۹۹۶ تکميل شدکه منابع صهيونيستي مي‌گويند در نبرد ۳۳ روزه ۲۰۰۶ بين اسرائيل و لبنان توسط حزب‌الله استفاده شده است. چنانچه منابع آنها اصابت موفق اين موشک به شهر استراتژيک حيفا را گزارش داده بودند. 

موشكي كه ۵ سال قبل از آزمايش رسمي بر سر صهيونيست‌ها خورد! 

اما رزمايش ولايت در بعدازظهر دوشنبه بيستم ارديبهشت ۸۹ جايي بود که امير سرتيپ کيومرث حيدري جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در منطقه عمومي جاسک، با اعلام موفقيت‌آميز بودن پرتاب موشک‌هاي فجر ۵ افزود: موشک‌هاي فجر ۵ براي اولين بار مورد آزمايش عملياتي قرار گرفته است که مي‌تواند در آتش‌هاي برد دور، يگانهاي نيروي زميني ارتش را پشتيباني کند.


وي بيان کرد: موشک فجر ۵ يک موشک منحصر بفرد است که تاکنون در هيچ رزمايشي مورد آزمايش قرار نگرفته و براي اولين بار است که قابليت‌هاي منحصر بفرد آن به نمايش گذاشته شد.
 
در اين رزمايش ۴ فروند از موشک‌هاي فجر ۵ از زمين به دريا، به طرف عمق عقبه‌هاي دشمن فرضي در رزمايش ولايت ۸۹ در منطقه جنوب سيستان و بلوچستان شليک شد که بنابر محاسبات، موشک‌ها به نقاط پيش‌بيني شده اصابت کرد و يک تجربه عملياتي بود تا قابليت‌هاي آن در يک منطقه واقعي اندازه‌گيري شود. 

خبر نخستين آزمايش فجر در حالي اعلام شد که صهيونيست‌ها مي‌گويند اصابت فجر ۵ را نيز در جريان جنگ نبرد ۳۳ روزه (۲۰۰۶) تجربه کرده‌اند! البته با توجه به اطلاعات جديد، برد اين موشک از غزه به تل‌آويو خواهد رسيد که با سرجنگي ۱۷۵ کيلويي خود، صهيونيست‌ها را خانه خراب خواهد کر
د.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 30 / 11 / 1390برچسب:فجر/فجر3, ] [ 1:1 ] [ بسيجي گمنام ] [ ]
.: web Themes By salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ بسیجیان خوش آمدید
طراح قالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 37982
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

www.salehon.ir © مرکز فرهنگی صالحون